• Vi hjälper dig till nöjdare kunder – och bättre affärer!

    Kvalificerade kund- och varumärkesundersökningar på vetenskaplig grund. Resultat som du kan använda för direkta åtgärder och långsiktiga strategier!

  • Vi hjälper dig till nöjdare kunder – och bättre affärer!

    Kvalificerade kund- och varumärkesundersökningar på vetenskaplig grund. Resultat som du kan använda för direkta åtgärder och långsiktiga strategier!

  • Vi hjälper dig till nöjdare kunder – och bättre affärer!

    Kvalificerade kund- och varumärkesundersökningar på vetenskaplig grund. Resultat som du kan använda för direkta åtgärder och långsiktiga strategier!

  • Vi hjälper dig till nöjdare kunder – och bättre affärer!

    Kvalificerade kund- och varumärkesundersökningar på vetenskaplig grund. Resultat som du kan använda för direkta åtgärder och långsiktiga strategier!

IKEA tar hem priset som Sveriges Starkaste varumärke 2015

Torsdag 1 oktober 2015

IKEA är Sveriges starkaste varumärke 2015. Drygt 6.000 konsumenter har uttalat sig om 500 varumärken i 35 branscher. IKEA, som kom tvåa efter Yes förra året, tog hem priset i år. Övriga nominerade var Google och Yes, men det var IKEA som var allra starkast.


För att bli nominerad som Sveriges starkaste varumärke räcker det inte att vara välkänd. Man måste vara omtyckt också. Evimetrix använder därför både omtyckthet och kännedom för att utse de starkaste varumärkena i respektive bransch. Med denna metod för att bestämma varumärkesstyrka kan man jämföra alla varumärken med varandra, oavsett om det handlar om Volvo, Fortum, Panasonic eller Svinto.

Ladda ner nedanstående PDF-filer för att få hela pressmeddelandet och listan med alla vinnare och nominerade.